Accession Nr.: | 10169 |
---|---|
Date of production: |
16th century
|
Place of production: | Italy |
Materials: | bronze |
---|---|
Techniques: | cast; chiselled; gilded; relief decoration (cameo) |
Dimensions: |
height: 17,5 cm
width: 12 cm
|
The relief composition of three figures is framed by lines of masks and a frontispiece between pairs of columns. The picture copied the composition of Moderno in Padua the three figures are: Mary, with the body of the dead Christ, and St. John the Evangelist. The engraved majuscule inscription on the plinth is a reference to St. Paul's letter to the Romans 5:18: PIETAS AD OMNIA.
There is an analogue in the Kunstgewerbemuseum in Berlin, and in the Basilica Monte Berico in Vicenza.
Literature
- Szerk.: Pataki Judit: Művészet és Mesterség. CD-ROM. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1999. - fém 55.
- Szerk.: Péter Márta: Reneszánsz és manierizmus. Az európai iparművészet korszakai. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1988. - Nr. 56. (Szilágyi András)
- Szilágyi András: - Unbekannte Werke aus dem 16-17. Jahrhundert in der Sammlung Kleinplastik. Ars Decorativa, 6. (1979). Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1979. - p. 71.