Object name: Artist/Maker: Materials:
Techniques: Date: - Place of production:
Collection: Accession number:


Vase

The small, round foot supports a stout, bulging body with a rather narrow shoulder, and a short, cylindrical neck. There is a circular band running around the shoulder line, with four pierced ribs connecting it to the top rim. The whole surface is covered with a refined, iridescent enamel of different shades, which was typical of Rapoport's other pieces as well. This piece - together with others covered with the same type of enamel, were given gold medal at the 1902 Torino exhibition.
Szerk.: Csenkey Éva, Gálos Miklós: Tiffany & Gallé e i maestri dell'art nouveau nella collezione del Museo di Arti Applicate di Budapest.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 2013. - Nr. 4.2.

Szerk.: Gálos Miklós, Csenkey Éva: A szecesszió mesterei az Iparművészeti Múzeumban.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 2013. - Nr. 4.2

Szerk.: Szilágyi András, Horányi Éva: Szecesszió. A 20. század hajnala. Az európai iparművészet korszakai. I-II.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1996. - Nr. 2.120 (Békési Éva)

Szerző: Prékopa Ágnes: Európai zománcművesség a középkortól a szecesszióig. Válogatás az Iparművészeti Múzeum gyűjteményeiből.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1991. - Nr. 111.

Koós Judith: Style 1900. A szecesszió iparművészete Magyarországon.. Képzőművészeti Alap Kiadóvállalata, Budapest, 1979. - 132

Éri Gyöngyi: L'Art 1900 en Hongrie.. Petit Palais, Paris, 1977. - 367/ezüst foglalat

Szerk.: Radocsay Dénes, Farkas Zsuzsanna: Az európai iparművészet remekei. Száz éves az Iparművészeti Múzeum.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1972. - Nr. 373.

<< Back to search result